آیین معارفه دانشجویان نوورودی مقطع کارشناسی دانشگاه علم و فرهنگ

آیین معارفه دانشجویان نوورودی مقطع کارشناسی دانشگاه علم و فرهنگ روز یکشنبه و سه شنبه ۷ و ۹ آبان ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن خیر مقدم و تبریک به دانشجویان نوورودی گفت: امیدوارم این مرحله از زندگی‌تان را با موفقیت و سربلندی طی کنید و امیدوارم در مراحل بعدی زندگی نیز موفق باشید، همچنین در مسیر پیش رویتان همواره پیروز باشید.
وی افزود: قدر این دوران را بدانید، دوران بسیارخوبی است و در زندگی‌تان اثرگذار است. استفاده بهینه از این دوران را ببرید و قدردان خودتان و زمان‌تان باشید.رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در خاتمه سخنان خود از برگزارکنندگان مراسم، اعضای هیات علمی، مدیران گروه‌ها، رؤسای دانشکده‌ها و اعضای هیات ریسه، تشکر و قدردانی کرد.
معاونت فرهنگی محلی برای یافتن توانمندی های شماست
در ادامه دکتر منوچهر جهانیان معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان نوورودی گفت: امیدواریم طی ۴ سالی که در دانشگاه علم و فرهنگ تحصیل می‌کنید بهترین سال‌های تحصیل و زندگی‌تان باشد.
وی افزود: در ابتدای ورود و ثبت‌نام با همیاران آشنا شدید، تورهای دانشگاه گردی داشتید که همه این خدمات زیر نظر معاونت فرهنگی- اجتماعی ارائه شده است.
جهانیان افزود: یکی از حوزه‌های شاخص معاونت فرهنگی، اجتماعی این دانشگاه تشکیل باشگاه دانشجویان علم و فرهنگ و علاوه بر آن بیش از ۵۰ انجمن علمی و دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری است که در کنار مباحث علمی و آموزشی بسترهایی را فراهم کرده‌اند تا شما براساس توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارید با مشارکت و همراهی انجمن‌ها بروز و ظهور پیدا کند تا تجربیات موفقی را همراه مباحث علمی کسب کنید.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: در کنار این باشگاه موضوع صندوق رفاه و دانشجویی را داریم که در بدو ورود با همکاری صندوق قرض الحسنه جهاددانشگاهی و شعبه آن در دانشگاه علم و فرهنگ ثبت‌نام انجام شد و مبلغ ثبت‌نام اولیه برای همه دانشجویان در نظر گرفته شد تا در طول این ۴ سال اگر نیازی به وام صندوق قرض‌الحسنه بود، بتوانند از این صندوق استفاده کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: همچنین موارد مربوط به بهداشت، ایمنی و سبک زندگی، مشاوره، تربیت‌بدنی و مسابقات در کنار همه این‌ها کمیته انضباطی نیز زیر مجموعه این معاونت است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این حوزه به عنوان یک خانه امن، محل و محفلی است که توانمندی های شما را با همکاری انجمن ها به منصه ظهور برساند.
اشتغال و به کارگیری فارغ‌التحصیلان از اولویت‌های دانشگاه است
دکترعادل تقوی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه ضمن تبریک به دانشجویان نوورودی خاطرنشان کرد: امیدوارم ایام خوبی را در این دوران کنار شما در معاونت پشتیبانی داشته باشیم.
وی گفت: من ۲۳ سال پیش دانشجوی رشته مدیریت در این دانشگاه بودم و نقطه تمایز این دانشگاه با سایر مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های دیگر در همین بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان و دانشجویان است.
تقوی افزود: همچنین در حوزه پشتیبانی این اولویت وجود دارد که با ظرفیت‌هایی که در اختیار دانشگاه قرارداده شده است؛ به عنوان مثال در بحث امریه سربازی دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی با اولویت مقاطع ارشد و دکتری اگر شرایط باشد نسبت به دیگر فارغ‌التحصیلان برای مجموعه دانشگاه و جهاددانشگاهی اولویت دارند.
وی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی موضوع اشتغال و به کارگیری فارغ‌التحصیلان از اولویت‌های مجموعه دانشگاه و جهاددانشگاهی است.
تقوی تاکید کرد: در حوزه معاونت پشتیبانی، پشتیبانی از شما دانشجویان و استادان در ادارات مختلف زیر مجموعه این معاونت برعهده ماست و همچنین در حوزه رفاهی، فضاسازی و امکانات و موضوعات زیرساختی هر خدمتی نیاز هست، برعهده این حوزه است.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه گفت: دانشگاه علم و فرهنگ با قدمتی ۳۰ ساله باتوجه به ماهیتی که تعریف شده یک دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی است و عمده منابع آن از طریق شهریه دانشجویان تامین می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود همانگونه که در جامعه به بیت المال نگاه دارید همین نگاه را به دانشگاه نیز داشته باشید. همچنین امیدواریم بتوانیم دراین معاونت بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه دهیم.
اهدافتان را بشناسید
همچنین، دکتر مجید نجارزاده، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی در آیین معارفه دانشجویان نوورودی مقطع کارشناسی خاطرنشان کرد: امروز باید به خودمان تبریک بگوییم که می‌توانیم خدمتگزار فرزندان این مرز و بوم باشیم.
وی افزود: تا زمانی‌که به عنوان دانش‌آموز در مدرسه هستید، وظیفه آموختن دارید اما زمانی که دانشجو می‌شوید باید روحیه جویندگی را در خود پرورش دهید و بدانید مطالبه‌گری و جویندگی علم و دانش برعهده شماست.
دکتر نجارزاده در ادامه خاطر نشان کرد: هرقدر انگشت اتهام را به سمت جامعه بگیریم، اشتباهی است که ما را از اهدافمان دور خواهد کرد.
وی تاکید کرد: امروز باید اهدافتان را بشناسید، ساختارها را شناسایی کنید تا به مقصدتان برسید.

هدف اصلی پژوهش گسترش دانش و علم ناب است
دکتر علی سعداله معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: ماموریت اصلی پژوهش و هدف والای آن، گسترش لبه‌های دانش و علم ناب است. همچنین ایجاد آسایش و رفاه، تولید فناوری‌های به روز و امکانات پیشرفته برای بشر نیز از دیگر اهداف پژوهش است.
دکتر سعداله تاکید کرد: از دیگر اهداف اصلی پژوهش می‌توان به رفع چالش‌ها و نیازهای جهانی و ایجاد راه‌حل‌ها‌ اشاره کرد.
وی افزود: همچنین خوراک اصلی هر آموزشی از پژوهش سرچشمه می‌گیرد، پژوهش‌هایی که به آموزش رسیده‌اند و امروز در اختیار همه قرار دارد و همه این‌ها ماموریت‌هایی است که باید دیده شود.

به دنبال پرورش ایده هایتان باشید
دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنکی در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: ورودتان به دانشگاه علم و فرهنگ را تبریک می‌گویم و تاکید می‌کنم که این دانشگاه دارای مزیت‌های بسیاری است، به عنوان مثال اولین دانشگاهی است که دانشکده گردشگری را تاسیس کرده و به تعبیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قطب علمی گردشگری کشور شده است.
وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ دانشگاهی است که نه تنها ظرفیت و صندلی خالی برای حضور دانشجو ندارد، بلکه درخواست مازاد نیز برای ورود به آن وجود دارد.
دکتر ایمانی تاکید کرد: دانشگاه علم و فرهنگ تنها دانشگاهی است که داری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در سطح ملی و با حوزه‌ای خاص که همان صنایع فرهنگی است را در خود دارد.
وی به دانشجویان توصیه کرد؛ در این دانشگاه به دنبال فقط مدرک نباشید بلکه در دوران حضورتان در دانشگاه می‌توانید شرایط کسب تجربه، پرورش ایده و رسیدن به کسب و کار را تجربه کنید.
در دوران تحصیلی کسب و کارتان را نیز انتخاب کنید
دکتر سیدسعید هاشمی رئیس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه این مراسم عنوان کرد: به خودم و همکارانم تبریک میگویم و از متولیان برگزاری این مراسم نهایت سپاس و قدردانی را دارم.
وی افزود: دانشکده علوم گردشگری در مجموعه کشور توانسته است اثرگذاری خوبی داشته باشد، همچنین خوشبختانه امسال دانشکده علوم گردشگری دانشگاه تهران نیز راه اندازی شد تا بتوانیم بگوییم رقابت برایمان معنا پیدا می‌کند و از این جهت دانشگاه علم و فرهنگ مرجع گردشگری خواهد بود.
دکتر هاشمی درادامه عنوان کرد: از دانشجویان می‌خواهم دراین دوران تحصیل با سایر دانشکده‌ها و رشته‌ها تعامل داشته تا بتوانیم تلفیقی از رشته‌ها را در کسب وکار بیابیم.
وی افزود: در دانشکده علوم گردشگری نیز اولین شتابدهنده گردشگری به همت دانشجویان راه اندازی شده است و امیدواریم با حضور و ظهور شتابدهنده‌های بیشتر که حمایت بنیاد کسب و کار را خواهند داشت، دانشجویان را در رشته خودشان توانمند کنیم.
رئیس دانشکده علوم گردشگری تاکید کرد: به دانشجویان توصیه می کنم این را بدانید که شما اینجا هستید تا بتوانید دراین دوران تحصیلی کسب و کارتان را نیز انتخاب کنید.
شما دانشجویان می‌توانید آفریننده آثار هنری باشید
دکتر محمدرضا نامداری، رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به رشته‌های این دانشکده و تشریح آنها عنوان کرد: روح بخشیدن و ساختن دو صفت بسیار مهم خداوند است که در روح هنر تجلی پیدا می‌کند‌ و شما دانشجویان می‌توانید آفریننده آثار هنری باشید. خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد و تاکید به آفرینش زیبایی‌ها دارد، پس نقش شما بسیار با اهمیت است.
وی تاکید کرد: دانشگاه خانه دوم شماست و امیدواریم دوره ماندگاری در زندگی‌تان باشد و این چهارسال را هیچ وقت فراموش نکنید. این دوره به شما کمک می‌کند، بزرگتر شوید، عالم‌تر و داناتر و پخته‌تر شوید و بهتر از آنچه که هستید، باشید.
دکتر نامداری خاطرنشان کرد: من و همکارانم در دانشکده هنر و معماری و دانشگاه همراهتان خواهیم بود.
گفتنی است، این مراسم با برگزاری مسابقات دانشجویی، موسیقی زنده توسط کانون فرهنگی هنری ماهور(محمدحسین دلجو و محمدامین زارعی-دانشجویان علم و فرهنگ ) و عکس دسته‌جمعی یادبود به پایان رسید.